I mai 1934 kom avløseren til DKW F2 Meisterklasse 701, DKW F4 Meisterklasse. DKW F2 Reichklasse gikk uforandret et år til. DKW F4 hadde nye moderne linjeføringer, klart amrikansk innspirert, og satte standarden for den linjeføringen som DKW F- serien skulle følge her etter. F4 kom i to karosseriversoner, Cabrio Coach og Limousine. Men, denne modellen hadde en heller kort levetid, og ble erstattet av DKW F5 i mai 1935.
MOTOR: 2-takt. Ant. Sylindere: 2 (Rekke). Borring x slag: 76x76. Sylindervolum: 692 ccm Effekt: 20 hk v/3500 omdr./min. Dreiemoment: 5,8 mkg v/2300 omdr./min. Kompresjon: 5,7:1 Forgasser: 1 fall forgasser, Solex 26 BFL Ventiler: Ventil-løs. Veivaksellager: 3x2 Kjøling: Thermosyphon kjøling, 8 liter vann. Smøring: 2-takts blanding, 1:25 Batteri: 6V 60Ah (i motorrom) Dynamo: Dynastart 90W DRIVVERK: Framhjulsdrift. Motor- og girkasseenheter bygget sammen og plassert bak framaksel. Clutch: Flerlamell i olje. Giroverføring: Paraplyhåndtak på dashbord. Girkasse: 3-trinns og revers. Avsperrbart frihjul Synkronisering: Uten. Utveksling: 1.- 3,17 2.- 1,69 3.- 1,00 Utveksling og overføring Motor/girkasse: 2:1 (dobbeltkjede i olje) Totalutveksling: 3,05 KAROSSERI / RAMME: Stigeprofil-ramme. (Sammenliggende u-profil, i bilens lengderetning) trekarosseri trekt med kunstlær (pegamoid). Forhjulsoppheng: Uavhengig opphengt med dobbel bladfjær. Bakhjulsoppheng: Uavhengig opphengt med dobbel bladfjær. Styring: Snekke. Fotbrems: Mekaniske på alle 4 hjul, tromler: Ø 210mm. Håndbrems: Mekaniske, bakhjul. Smøring: Sentralsmøring.
GENERELLE DATA: Akselavstand: 2610mm Sporvidde foran/bak: 1100/1100mm.(1100/1220mm M.kl) LxBxH: 3895x1480x1500mm(3750x1450x1465mm) Felger: Tallerkenfelger. (eller eikefelger M.kl) Dekk: 4,00-19 eller 4,50-19 Venderadie: 12 m Vekt: 750 kg Nyttelast: 350 kg Toppfart: 85 km/t Drivstofforbruk/100 km: 7 liter (blandet) Drivstofftank: 28 liter (i motorrom)