1965: Etter at VW har kjøpt opp Auto Union, blir Audi lansert høsten 1965. Den har samme karosseri som DKW F-102, men fronten har blitt forlenget med 10 cm for å få plass til firtaktmotoren. Audi får også firkantede frontlamper og baklamper som går rundt hjørnet. Motoren er på 1695 ccm og yter 72 hk.
1966: Audi kommer som Variant. Nye utstyrsmodeller er Audi L med 72 hk og Audi 80 / 80L med 80 hk. Variant blir levert med både 72 og 80 hk motor. Dette året kommer også Audi Super 90.
1969: Audi 60/60L overtar for Audi/Audi L. 72 hk motoren forsvinner, og Audi 60 får en motor på 1496 ccm og 55 hk. Audi 80/80L forsvinner også, og Audi 75 L med 75 hk motor overtar. På høsten 1968 blir også den nye større Audi 100 presentert. Den leveres i tre utstyrsvarianter, 100 (80 hk), 100 S (90 hk) og 100 LS (100 hk) med to eller fire dører.
1970: Audi 100 Coupe S blir presentert. Den har en motor på 1871 ccm og 115 hk. Audi Super 90 blir introdusert på det amerikanske markedet. I USA leveres Super 90 både som limousine og Variant, og har i tillegg runde frontlamper.
1971: Audi 100 GL kommer på markedet, den har Coupe S-motoren.
1972: Siste året med Audi 60.
1973: Audi 80 overtar for 60. Den leveres med 1,3 og 1,5 liters motorer. Utstyrsvariantene heter Audi 80 / 80 L / 80 S / 80 LS og 80 GL.
1974: Audi 80 GT kommer. Den har en 1,6 liters motor på 100 hk. Den leveres kun i Monzagul.
1975: Audi 100 og Coupe S får en facelift. En ny motor kommer også på 100, 1,6 liter fra Audi 80 på 85 hk. Den helt nye småbilen Audi 50 er den store nyheten dette året. Audi 80 GT kommer med innsprøytningsmotor og får navnet GTE, og effekten øker til 110 hk.
1976: Siste året med Audi 100 og Coupe S i C1-karosseriet. Audi 80 får en facelift.
1977: Ny Audi 100.
1978: Siste året med Audi 50.
1979: Ny Audi 80.
1980: Audi kommer med quattro
1983: Ny Audi 100.
1985: Audi 80 får en facelift.
Audi 1965-1980
Publisert av Frank Aksel Sørensen den 31.01.19. Oppdatert 11.02.19.